MattijsHelma-dubbelMattijsHelma-dubbel

Kiest u voor Studio Het Mes, dan kiest u voor een betrokken ontwerpersduo. We werken voor culturele en maatschappelijke organisaties die hun publiek goed willen bereiken. We denken mee vanaf het eerste idee en daarbij mag u van ons verwachten dat we naar de beste oplossingen zoeken.

Studio Het Mes wordt gerund door Helma Bovens en Matthijs Sluiter. We leerden elkaar kennen bij het organiseren van een serie lezingen & workshops over 'activisme in de publieke ruimte'. De klik was er en sinds 2012 is Studio Het Mes een feit. Communiceren in de publieke ruimte komt altijd terug als rode draad in ons werk.

Vragen stellen, niets voor lief nemen, begrijpen waar de opdrachtgever mee bezig is en daar iets aantrekkelijks en slims voor bedenken. Zo doen we ons werk het best.

We onderzoeken wat het beste past bij u en uw publiek en gaan verder dan u denkt. We denken door over de mogelijkheden en komen met meer dan u verwacht. We verzorgen een ontwerp op maat dat perfect aansluit op wat u gaat doen.

Hoe we dat bereiken? We besteden veel tijd aan de kennismaking met uw organisatie. Zo maken we samen de vertaalslag naar een goed én kloppend verhaal. Dat hoeft geen ellenlang proces te zijn. Omdat we met zijn tweeën werken, zijn we flexibel en kunnen we snel schakelen. De lijnen met ons zijn altijd kort. Als er extra kennis en kunde nodig is, schakelen we andere experts uit ons netwerk voor u in. Ook dan blijven wij het aanspreekpunt.

Helma Bovens
ontwerper, regelaar, aanpakker, hardloper, avonturier, taartenbakker
Helma is een doenende denker, die graag doordenkt over de manier waarop organisaties hun publiek goed kunnen bereiken. Hoe breng je de doelen van een organisatie, de mensen die je wilt bereiken én de mensen die dat moeten uitvoeren bij elkaar in één plan? Zonder helder verhaal geen goed ontwerp. Helma haalt enorme voldoening uit het ontrafelen en toegankelijk maken van complexe informatie.

Matthijs Sluiter
ontwerper, typografie, vinyl, klimhal, magazines
Denkende doener en een nieuwsgierige aanpakker. Een goed ontwerp laat in een oogwenk zien of de boodschap wel of niet voor de kijker is bedoeld en laat zich makkelijk lezen. Hoe je dat voor elkaar krijgt begint bij heel goed begrijpen waar het over gaat. Daarna volgt het goudzoeken: je weet dat wat je zoekt ergens verborgen is dus je gaat stug door tot je hét te pakken hebt.