header-rob-hogeslag-fdidb-christian-karlsen-dirigent-DSC_2953header-rob-hogeslag-fdidb-christian-karlsen-dirigent-DSC_2953

Festival Dag in de Branding

Festival Dag in de Branding organiseert vier keer per jaar afwisselende en spraakmakende voorstellingen op verschillende locaties in Den Haag. Voor elke editie zoekt het festival geschikte samenwerkingsverbanden en zalen en is dus gast en gastheer tegelijk. Gaandeweg is de rol van de organisatie veranderd: van samenbrengen en faciliteren tot steeds meer de initiatiefnemer. Het festival zocht een nieuwe stijl van communiceren, met een vorm en inhoud die recht doen aan die nieuwe rol. Studio Het Mes verzorgde de nieuwe vormgeving.

Kort en krachtig communiceren, met diepgang voor wie achtergronden zoekt. Ontwerpen voor een wereld met evenveel regels als uitzonderingen.

Na een goede brainstorm met de organisatie vatten we het zo samen: niet langer ‘vier festivals per jaar, met een organisatie erachter’, maar ‘de professionele organisatie die vier keer per jaar een festival organiseert’.  Door die accentverschuiving door te trekken in de communicatie hebben we een groot verschil gemaakt. Met heldere uitingen is Festival Dag in de Branding duidelijk zichtbaar. In de stad, online, maar ook tijdens de editie zelf op locatie. Elke editie is het affichebeeld anders, maar altijd herkenbaar met Festival Dag in de Branding als organisatie prominent voorop.

 

fdidb-poster-op-straat_02_72fdidb-poster-op-straat_02_72
fdidb-2postersfdidb-2posters
bewerkt-rob-hogeslag-fdidb-programmaboekjes-DSC_1287bewerkt-rob-hogeslag-fdidb-programmaboekjes-DSC_1287
fdidb-programmaboekjefdidb-programmaboekje

Het is de nieuwe-muziek-wereld eigen om heel compleet te willen zijn in informatie; het publiek wil graag verdieping. Maar als je op flyers, affiches en webteksten tegelijk compact en uitgebreid je verhaal doet, is het gevaar dat je publiek door de bomen het bos niet meer ziet. We hebben daarom duidelijke keuzes gemaakt: alle communicatie zo kort en compact mogelijk presenteren, maar met verdieping altijd binnen één stap of klik bereikbaar.

De website van Dag in de Branding lijkt op het eerste gezicht simpel en compact. Maar wie verder klikt, vindt van alles: achtergrondinformatie in twee talen over elk programmaonderdeel, een kaartverkoopsysteem op maat, een muziekagenda, podcasts. Bezoekers kunnen terug- en vooruitbladeren door alle edities. Genoeg te ontdekken voor nieuwsgierige bezoekers!

Bij de concerten zelf ligt de verdieping voor het oprapen. Het programmaboekje is veranderd in een mini-magazine met interviews en achtergronden dat je rustig tot je neemt als je wacht tot de muzikanten opkomen. Of na afloop thuis, natuurlijk.

fdidb-websitefdidb-website
fdidb-op-locatiefdidb-op-locatie

U wilt de juiste toon raken.
Matthijs komt graag luisteren.
Bel 06 41427574 voor een afspraak
of stuur een mail.